dilluns, 30 de març del 2015

Retrats

Si algun dia puc substituir la taula del menjador per un despatx com cal com a lloc de treball —una utopia com qualsevol altra—, decoraré un parell de les parets d’aquest nou cau polsegós amb alguns quadres i imatges. En tinc tres de triades, d’imatges. Serien uns retrats de Kafka, de Pompeu Fabra i d’Einstein. Del primer hi posaria la darrera fotografia que li van fer (no se sap si l’any 1923 o 1924), del segon una de ben coneguda en què aguanta una pipa, i del tercer una que li van fer a Princeton l’any 1949. La llista dels motius d’aquesta tria és gairebé tan gran com l’admiració (llums i ombres incloses) que sento per tots tres. 

2 comentaris:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Estimat amic,
jo treballo al saló de casa, això sí, amb una taula que va pertànyer a l'artista gravador Enric-Cristòfol Ricart, oncle-avi de l'Oriol. Era la seva taula de treball, on feia les seves meravelloses xilografies...
Als prestatges que folren les parets hi tinc retrats d'escriptors: Eugeni d'Ors, que va morir a Vilanova, Thomas Mann, Goethe, Frida Kahlo... A vegades els canvio, en vaig posant d'altres. Amb els de la família -vius i morts- em fan companyia...

David ha dit...

Quina lloc per a treballar més especial, Teresa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails

GIRONA

GIRONA